Jak na dobré PPC copy? 3 zlaté rady
Realitou je, že v době scrollovací a při množství reklamního balastu máte pekelně málo času na to zaujmout. A ještě míň prostoru na to vytvořit kampaň, která neotravuje, ale zaujme a ideálně přiměje uživatele udělat to, co chcete. Proto je třeba psát chytře. Ale jak?
1. Zkracujte
Každá reklama má své limity. U PPC to platí dvojnásobně. Jak Sklik, tak Google definují svá pravidla, která zahrnují i limity co se týče počtu znaků u Headlinu a Descriptionu. Vždy je tedy dobré podívat se na aktuální počty znaků, podle kterých si pak vytvoříte šablonu. Tu pak můžete optimalizovat podle výsledků vašich kampaní, kdy zjistíte, jaká délka textu funguje nejlépe.
Obecně ale platí, že:
Headline má max. 25—30 znaků
Long Headline a Description má max. 90 znaků
Někdy je těžké se do tohoto rámce vejít. Jakmile si ale osvojíte další pravidlo, nebude pro vás psaní textů problém.
2. Jasně formulujte
Nízký počet znaků = málo prostotu na vyjádření hlavního sdělení. Tady fakt nemáte čas na storytelling. Musíte jít rovnou k jádru a říct uživatelům, co jim nabízíte, co po nich chcete a co by ideálně měli udělat.
Do PPC textů tak určitě patří:
Komunikace aktuální akce — procentuální sleva, dárek k nákupu, unikátní slevový kód, limitovaná edice, novinka, předprodej nové kolekce…
Časový rámec akce — jen dnes, jen do XX. XX…
Výhoda pro uživatele — vše ihned skladem, dodání do 2 dnů, doprava zdarma nad 500 Kč…
USP — jediný oficiální prodejce, 20leté zkušenosti na trhu, ryze česká značka…
CTA — nakupte, uplatněte slevu, vyzkoušejte, neváhejte a klikněte…
Po přečtení prvních pravidel se může zdát, že při psaní PPC reklam nezbývá moc prostoru pro kreativitu. Ano i ne. Z osobní zkušenosti můžu říct, že i sleva se dá komunikovat vtipně a s nápadem. Níže si ukážeme pár příkladů.
3. Nezapomeňte na KW
Klíčová slova hrají svou roli i tady. Při tvorbě sady PPC textů, určitě byste měli zmínit název značky alespoň v headlinu, nebo v descriptionu. Málokdo totiž při výsledcích vyhledávání kouká na doménu. Na sociálních sítích je situace o něco lepší, i tam se ale vyplatí zmínit jméno značky a podpořit tak kreativu s logem.
Svůj prostor zde rozhodně mají i klíčová slova spojená s vaším oborem. V případě, kdy například píšete sadu reklam pro autobazar, měla by se v textech objevit slova a spojení jako „ojeté vozy”, „bazarová auta”, „auta z bazaru” atd.
Další tipy na závěr
Samozřejmě platí i další pravidla, jako například respektování tone of voice značky, důraz na správný pravopis a psaní textu tak, aby ladil s kreativami, případně s texty v dalších částech kampaně. Zejména třetí bod je naprosto zásadní, pokud chcete, aby si uživatelé dokázali spojit PPC reklamy s dalšími složkami kampaně (landing page, spoty, OOH…).
Pokud se budete těchto pravidel při psaní držet, podpoříte tím celou kampaň a zvýšíte její šanci na úspěch. Máte pocit, že v textech do PPC reklam, psaní článků i dalších textů poněkud tápete? Obraťte se na nás! Rádi pomůžeme a napíšeme, co budete aktuálně potřebovat.
Co fungovalo?
Nyní vám ukážeme pár příkladů copy, které fungovalo na textech pro klienta KetoDiet. Vybrali jsme období, které je logicky jedním z peaků prodejů u klienta, tedy letní přípravu na „plavkovou sezónu”. U headlinů uvádíme i pár variant ve slovenštině. Jak vidíte, u headlinů a long headlinů opravdu není moc prostoru pro invenci, což si ale hravě vynahradíme u psaní descriptions.
Headline
CZ
Letní Ketománie KetoDiet
Ketománie se slevou 35 %
Sleva 35 % na letní dietu
SK
Vychytajte 35% KetoDiet zľavu
Zľavové KetoDiet Happy Days
Long Headline
Chyťte si jednodenní slevu 40 % na KetoDiet
Jednodenní rychlosleva 40 % na KetoDiet
Peckové nápoje KetoDiet na celý den se slevou 30 %
Přeceňujeme produkty. A není to apríl
Description
Ulehčete našemu skladu i svému svědomí. Kupte si na mlsání vánoční limitku za super cenu.
Neberte hubnutí na lehkou váhu! Zkuste to s KetoDiet. Nyní se slevou 35 %.
Keto léto plné výhod. Využijte aktuální Happy Days slevu i na novinky a limitky.
Na vás a vaši KetoDiet! Připijte si na hubnutí svými oblíbenými nápoji se slevou 40 %.