Smart TV a YouTube: Recept na efektivní reklamu s nízkým rozpočtem

Kategorie

Datum

23. 1. 2025

Autor

Marek Mašek

Dá se vůbec v současné době nakoupit TV reklama, aniž by vás stála miliony? My věříme, že ano. A hned vám to ukážeme na příkladu.

Současná YouTube reklama

Youtube je velmi silný hráč na poli VOD platforem. Jeho popularita neklesá, čehož si je vědom i Google, který jeho reklamní plochy začleňuje do ekosystému různých kampaní a nesoustřeďuje se jen na klasické kampaně pro videoreklamy. 

Na Youtube nyní potkáme různé statické formáty nebo videoreklamy i z kampaní PMax nebo Demand Generation. S tím už jsme se naučili pracovat, horší to pak je s možnostmi volby, kde co a jak si přejeme zobrazit. Tady přichází na řadu strojové učení.

Podle statistik eMarketer se používání Youtube na televizních obrazovkách za posledních 5 let zvýšilo o 63 % ve srovnání s mobilními zařízeními. Toto nám otevírá nové možnosti pro inzerenty. 

Velkou výhodou při zobrazování YouTube na TV je například:

  • Větší obrazovka pro lepší brand awareness,

  • možnost oslovit celé publikum sedící před obrazovkou,

  • přihlášený uživatel.

Cílení na přihlášené YouTube uživatele


U posledního bodu se pojďme zastavit, neboť ho vnímáme jako velmi důležitý. 

Uživatelé využívají YouTube v TV většinou ve svém domácím prostředí. Vzhledem k tomu, že chtějí mít historii, své odběry a vše ostatní spárované například s mobilem, rádi se přihlásí. A ve chvíli přihlášení už do značné míry víme, do jaké audience uživatel spadá a otevírají se nám lepší možnosti cílení. 

Jistě, toto nám neřeší skutečnost, kdy se například jeden člen domácnosti přihlásí a TV využívá následně víc spolubydlících v dané domácnosti. Tak jako tak ale můžeme používat veškeré dostupné cílení, a to i včetně remarketingu. Celkem se nám vyplácí reklamu omezovat časově, tedy vylučovat vyloženě noční a brzké hodiny. Jako bonus pak můžeme přidat to, že s přihlášeným uživatelem a s cross-device jsme schopni do značné míry při data-driven atribučním modelu vidět v reklamním rozhraní konverze.

Jak na efektivní YouTube reklamu

Mám pro vás několik tipů, jak na efektivní YouTube reklamu na TV obrazovce. Princim je strašně jednoduchý. Stačí omezit zobrazování reklamy pouze na chytré obrazovky (smart TV). Pokud jde o cenu za jedno zhlédnutí, netřeba ji nikterak upravovat oproti tomu, jak ji zadáváte nyní. Častokrát se při obecnějším cílení dá dostat i na nižší CPV. 


Toto nastavení můžete udělat na úrovni kampaně nebo reklamní sestavy. Jako nejvhodnější typ reklamy se nám jeví klasický přeskočitelný in-stream. Míra dokoukání je zde vyšší, neboť než uživatel najde dálkový ovladač, aby reklamu přeskočil, má ji dokoukanou. 

Reklamu pro TV nemusíme sestříhat jinak, než jako jakoukoliv jinou online reklamu. Platí zde to samé. Příliš dlouhé reklamy jsou špatné, ideální formát je 15—30 sekund. Stále platí, že po prvních 6 sekundách je možné reklamu přeskočit. Proto je důležité začít hned s tím, co chceme říct, a nečekat s hlavním sdělením až na konec reklamy. 


Zajímavým tipem pak může být umístění QR kódu do reklamy, a to buď během celé reklamy někde v rohu (přičemž dávejte pozor na safe-zone a překryvné prvky), nebo několik sekund na konci reklamy jako hlavní prvek. Nejkreativnější duše mohou celou reklamu koncipovat kolem QR kódu například tak, aby postava reklamy na QR neustále poukazovala. 


S možností QR kódu nově počítá i přímo Google, který možnost automatického přidání QR kódu na konec reklamy testuje v beta modu. Možná jste se s tím již setkali a možná tuto možnost v účtu již máte. Funkce se jmenuje branded QR codes. V praxi funguje tak, že dojde ke zmenšení videa a po jeho straně se vytvoří QR kód s logem vašeho YouTube kanálu uprostřed, plus přidává tlačítko otevřít landing page v mobilním telefonu (který je přihlášen pod stejným loginem jako YouTube v TV).

Pro jistotu si pojďme zmínit pár drobných tipů

  • Otagujte své QR kódy, ať můžete lépe změřit přínos.

  • Směřujte na stránku vyladěnou pro mobilní zařízení.

  • Doplňte QR kód jasným call-to-action.

Věříme, že vám tento článek pomůže vyzkoušet nový přístup, případně vylepšit vaši marketingovou strategii. V každém případě ale mějte na paměti, že je třeba mít vždy vyhrazený prostor pro testování. To je totiž cesta k úspěšným kampaním. Testujte různé formáty, různé kreativy, různé cílení a pravidelně vyhodnocujte výsledky.